Ładowanie...

Chodzimy po górach i zdobywamy GOT PTTK

W niedzielę 28 sierpnia 2016 roku wycieczką na Rusinową Polanę do Kaplicy Matki Bożej Jaworzyńskiej Królowej Tatr, zakończyliśmy tegoroczną akcję „Chodzimy po górach                  i zdobywamy Górską Odznakę PTTK, organizowaną przez Oddział Tatrzański PTTK i Koło Przewodników Tatrzańskich PTTK im. Klimka Bachledy w Zakopanem.

Wycieczka rozpoczęła się o godzinie 9-tej na Wierch Porońcu, skąd przeszliśmy zielonym szlakiem na Rusinową Polanę, podziwiając piękne widoki gór i przyrodę tatrzańską. Mięliśmy bardzo ładną słoneczną pogodę, idealną do górskiego wędrowania. W wycieczce wzięło udział 10 osób z : Zakopanego, Krakowa, Opola, Łodzi, Elbląga i Kościeliska.

Po odpoczynku na Rusinowej Polanie, zeszliśmy do Kaplicy Matki Bożej Jaworzyńskiej Królowej Tatr, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej odprawionej przez Ojca Leonarda Węgrzyniaka, którego pamiętamy, jak przez ponad 35 lat gospodarował na Wiktorówkach, pamiętamy jak wiele dla Wiktorówek zrobił i jak wiele dobra uczynił dla ludzi przybywających do tego górskiego Sanktuarium, za co górale i przyjeżdżający tu turyści są mu ogromnie wdzięczni.

Następnie wróciliśmy na Rusinową Polanę aby uczestniczyć w drugiej Mszy Świętej odprawionej przez Ojca Leona Knabita, którego postać i wspaniałe dokonania duszpasterskie są w Polsce powszechnie znane i doceniane. Ojciec Knabit, znany ze swego talentu wygłaszania pięknych kazań i nauk rekolekcyjnych, również tu, na Rusinowej Polanie wygłosił bardzo piękne, pouczające i ubogacające w wierze kazanie, z uwagą wysłuchane przez licznie zgromadzonych na polanie ludzi.

W trakcie tegorocznych wycieczek turyści, podobnie jak w latach ubiegłych, poznawali piękno gór i przyrody tatrzańskiej, ale przede wszystkim doskonalili swoje umiejętności chodzenia po górach w sposób bezpieczny i rozważny, racjonalnie wykorzystując swe siły         i umiejętności w terenie górskim.

Akcja „Chodzimy po górach i zdobywamy Górską Odznakę Turystyczną PTTK” po raz kolejny zrealizowała założone cele, spełniając oczekiwania uczestniczących w niej turystów.

Oddział Tatrzański PTTK i Koło Przewodników Tatrzańskich PTTK im. Klimka Bachledy serdecznie zapraszają wszystkich turystów do uczestniczenia w wycieczkach, szkoleniach         i imprezach organizowanych przez nasze turystyczne środowisko.